Hype of feit? Toptakensites onderzocht!

Toptakenonderzoek BZK

GBBO onderzoekt effect Toptakensites met BZK en Cascadis

Welk effect hebben toptakenwebsites nu eigenlijk? Welke onderdelen maken een toptakenwebsite tot een succes en welke onderdelen juist niet? Dit zijn vragen die bij veel gemeenten leven en waar het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelatie (BZK) nu samen met de gemeenten het antwoord op wil vinden. Buiten deze onderwerpen is BZK benieuwd wat het effect is van toptakenwebsites op de verschillende beleidsterreinen van BZK.

GBBO is gevraagd om dit onderzoek uit te voeren voor BZK. Dit doen ze natuurlijk samen met de gemeenten en met Cascadis. Om het onderzoek tot een succes te maken hebben we jouw hulp nodig! De wens is de discussie over toptakenwebsites aan te vullen met gefundeerde cijfers over de effecten van toptakenwebsites. We verzamelen om deze reden gericht gegevens om een zo objectief mogelijk beeld te verkrijgen.  Hiervoor hebben we gemeenten met een toptakeningerichte website reeds benaderd. Nu zijn we op zoek naar gegevens van gemeenten die geen toptakeningerichte website hebben.Wat levert het onderzoek jou als gemeente op?
  • Inzicht in die onderdelen van een toptakenwebsite die goed en slecht werken ten opzichte van de andere websites;
  • Nagaan of en hoe de digitale dienstverlening van jouw gemeente verbeterd kan worden;
  • Landelijke inzichten en kennis omtrent de digitale dienstverlening van de Nederlandse overheid.
Wil je namens jouw gemeente deelnemen aan het onderzoek?
Vul dan de vragenlijst in!In eerste instantie zijn we benieuwd welke gegevens jij als gemeente beschikbaar hebt. Op basis hiervan bepalen we of jouw gemeente in aanmerking komt voor deelname aan het feitelijke onderzoek. Zou je voor ons onderstaande vragenlijst kunnen invullen zodat duidelijk wordt of jouw gemeente kan deelnemen? Je vult de vragen in maximaal vijf minuten in.We willen jullie graag snel de resultaten opleveren. Daarom willen we graag vóór 25 juni weten of je mee wilt doen, zodat het feitelijke onderzoek daarna direct kan starten. Op naar vele inzichten in dit grootste onderzoek naar toptakenwebsites van Nederlandse gemeenten!

Start Focusgroep Mediamonitoring & Webcare

In de ledenenquête is aangegeven dat er veel interesse is naar mediamonitoring & Webcare. Daarom start Cascadis haar derde focusgroep met de titel Mediamonitoring & Webcare. Doel is om met deze focusgroep kennis en wetenswaardigheden te delen over het toepassen van mediamonitoring & webcare. De focusgroep is interessant voor KCC-collega’s als het om webcare gaat. Communicatieadviseurs en webredacteuren gaan aan de slag met mediamonitoring. Om ook daadwerkelijk de beschikking te hebben over een eigentijdse tool, heeft Cascadis de samenwerking gezicht met het bedrijf Tracebuzz. Heb je interesse om deel te nemen aan de focusgroep of heb je nog vragen? Opgeven of meer informatie kan via: r.vanvliet@kampen.nl.

Goed Opgelost: Content is king

Een goede look and feel en een logische structuur: onmisbaar voor een goede website. Maar alles staat of valt met de inhoud, vindt de redactie van Goed Opgelost!, een initiatief van het ministerie van BZK. Goed Opgelost! bevat goede voorbeelden van lokale overheden en uitvoeringsorganisaties die werken aan een efficiënte en effectieve dienstverlening. De voorbeelden zijn bedoeld voor ambtenaren om inspiratie op te doen en kennis te delen. Lees meer

Over Cascadis

Cascadis is de landelijke belangenorganisatie voor online professionals. Innovatief, verbindend én deskundig.
Lees meer

Word lid!

Je kunt lid worden van de vereniging Cascadis als je werkt in de publieke sector, zoals het onderwijs, de overheid, in de zorg of in de welzijnsector.

Lid worden

Twitter

Nieuwsbrief

© Copyright 2010-2013 Cascadis. De vormgeving en technische realisatie van deze site wordt verzorgd door Prime-CreationCookie instellingen