Landelijk onderzoek naar digitale klantreis bij gemeenten afgerond

digitale-klantreis-gemeentenHoe verloopt de digitale klantreis van inwoners en ondernemers door jouw gemeente? Hoeveel klanten geven bijvoorbeeld met succes een verhuizing door via het webformulier? En welk percentage haakt voortijdig af? Deze vragen stonden centraal in een uniek landelijk onderzoek naar de digitale klantreis van burgers en bedrijven. Het resultaat: een helder beeld van de efficiency én verbeterkansen van e-dienstverlening in de praktijk.

Voor het onderzoek – een initiatief van de ministeries van EZ en BZK – brachten we de digitale klantreis in kaart van maximaal tien gemeentelijke producten en diensten met een wettelijke basis. Zoals het doorgeven van een verhuizing of het aanvragen van een uittreksel.

Update september 2017: Onderzoek afgerond

site-digitaleklantreisoverheid-nlHet onderzoek is uitgevoerd onder 38 gemeenten.  Eén van de selectiecriteria voor deelname was de ‘digitale volwassenheid’ van de producten. Onder de deelnemende gemeenten zijn een flink aantal gemeenten die lid zijn van Cascadis. Op de website www.digitaleklantreisoverheid.nl. vind je meer informatie over het onderzoek en het eindrapport.

Digitale Klantreis Verbeteraar

Samen met GBBO en Dimpact geven we ook een vervolg aan dit onderzoek. Lees meer over de Digitale Klantreis Verbeteraar.

Eén reactie

  1. Pingback: Digitale Klantreis Verbeteraar - Cascadis Community

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.