Masterclass Customer journey mapping 2017

Met customer journey mapping kun je in kaart te brengen hoe ‘klanten’ de dienstverlening van jouw organisatie ervaren. De resultaten kunnen je helpen om verbeteringen in gang te zetten. Je kunt de methode toepassen bij bestaande en nieuw te ontwikkelen diensten. De mate van succes is afhankelijk van hoe je dit hulpmiddel inzet. Benieuwd hoe je dit goed doet? Volg dan de masterclass customer journey mapping.

Deelnemers aan de middagworkshop in 2016 hebben in vogelvlucht kennis gemaakt met deze methode. Deze nieuwe, tweedaagse workshop is een verdieping, met extra theorie en nieuwe oefeningen. Er is meer tijd voor de oefeningen en details van de techniek, om vragen te stellen en ervaringen te delen.

Onderdelen van het programma:

Theorie:

  • Korte inleiding op customer journey mapping. Wat is het? En waarom nu?
  • Voorbeelden van soorten journey maps en wanneer je welke het best inzet.
  • Aandachtspunten om mensen in je organisatie mee te nemen.
  • Overzicht van software om een journey uit te werken en levend te houden in je team.
  • Voldoende ruimte voor vraagstukken van deelnemers.

Oefeningen en onderwerpen:

Stakeholder mapping en de rol van persona’s.

Voorbeelden van het verwerken van kwantitatieve- en kwalitatieve data.

In groepen een bestaande situatie in varianten van een journey map uitwerken. Bijvoorbeeld:

  • een variant met de focus op de stappen
  • een variant voor gebruik als onderzoekstool

Het onderwerp is specifiek voor een gemeentelijke organisatie, bijv. ‘Een identiteitsbewijs aanvragen’.

Diverse oefeningen en tips om te komen tot een toekomstige situatie, zoals:

  • Inzichten halen uit een journey map
  • Ideeën genereren. (What if …?)
  • Snel prioriteit aanbrengen
  • Creëren van een journey van de nieuwe, gewenste situatie.

Wanneer de tijd het toelaat behandelen we een zg. service blueprint, waarin de interne organisatie een rol heeft.

Heb je zelf vragen of wensen ten aanzien van de inhoud van het programma? Geef deze aan voor eind februari. Dan worden deze nog in het definitieve programma meegenomen

Praktische informatie

Datum en locatie:

(Volgeboekt) Maandag 27 maart en maandag 10 april
van 10.00 – 17.00 uur (inloop vanaf 09.30 uur)
Antropia Driebergen Zeist

(Volgeboekt) Woensdag 10 mei en maandag 22 mei
van 10.00 – 17.00 uur (inloop vanaf 09.30 uur)
Kontakt der Kontinenten Soesterberg

Beide masterclasses zijn volgeboekt. Wilt u op de wachtlijst geplaatst worden? Neem dan contact op met kantoor@cascadis.nl.

Workshopleider:

Kaj van Leeuwen, freelance User Experience consultant en designer.

Kosten:

Leden                   EUR 400,= voor 2 dagen

Niet-leden             EUR 700,= voor 2 dagen (lidmaatschap vanaf EUR 325,=)

Leden die al eerder deelgenomen hebben aan een masterclass krijgen EUR 50,= korting

Genoemde bedragen zijn excl. BTW

Aantal deelnemers:

Minimaal 12

Maximaal 16

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.